Kalispera ! - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van Manon Nelis - WaarBenJij.nu Kalispera ! - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van Manon Nelis - WaarBenJij.nu

Kalispera !

Door: manonnelis

Blijf op de hoogte en volg Manon

19 Mei 2012 | Griekenland, Kérkyra

Kalispera !

Hehe, het wordt weer eens tijd dat ik jullie op de hoogte ga brengen van mijn leven op Corfu ;)
We dachten dat we de ontgroening wel hadden doorstaan, maar het bleek nog niet afgelopen te zijn.
De eerste weken hebben we alles wel gehad wat je als reisleidster juist niet wilt meemaken. Ik heb het over zieke gasten, paspoorten kwijt, een sterfgeval, relatie problemen, regen en gasten die in het ziekenhuis of een kliniek terecht zijn gekomen.
Maar we blijven positief! We denken maar zo: nu weten we wat me moeten doen in deze situaties!
Als ik het op deze manier vertel, lijkt het net of we het ontzettend zwaar hebben hier. Dit is natuurlijk niet helemaal waar.
Naast het harde werken hebben we het ook heel erg leuk hier! We beginnen steeds meer mensen te leren kennen, zoals de reisleiding van Neckerman, Ross holidays, Thomas Cook en TUI. Samen brengen we dan ook heel wat uurtjes door in een restaurantje of in de bars, waar ook weer leuke mensen werken. Lees: werkoverleg ;)

Ik zal jullie een beetje een beeld geven van een normale werkweek hier:

Maandag is voor ons de dag op de luchthaven. ’s Ochtends stappen we bij een van de accommodaties op de bus en brengen de gasten naar de luchthaven. Hier helpen we iedereen met inchecken en maken vervolgens alles klaar voor de nieuwe gasten die aan gaan komen, terwijl we op de vlucht uit Nederland wachten. zodra deze geland is ontvangen we de gasten en brengen we ze met de bus naar de accommodaties. Daarna gaan we naar kantoor om wat administratieve werkzaamheden te verrichten en rond 14.30 uur hebben we even tijd om naar huis te gaan of om ergens iets te gaan eten. ’s Middags gaat 1 van ons terug naar de luchthaven om een andere vlucht op te vangen. De andere 2 gaan de herhalingsbezoeken doen voor de gasten die op zaterdag aangekomen zijn. Dit betekent dat je de accommodaties langs gaat om eventuele vragen van gasten te beantwoorden of om ze nog wat meer informatie te geven over de excursies of dat soort dingen. Rond een uur of 21.30 uur gaat we iets eten, waarna we vaak nog een drankje doen in een van de gezellige restaurantjes.

Op dinsdag hebben we de welkomstinformaties voor de gasten die op maandag zijn aangekomen. We geven informatie over het eiland en proberen een paar excursies te verkopen. ’s Middags en ’s avonds brengen we meestal op kantoor door.

Woensdag is het tijd voor de herhaalbezoeken voor al on.e gasten in alle accommodaties. Hier zijn we dan ook zowel de ochtend als de middag mee bezig. Terwijl we de accommodaties bezoeken nemen we ook meteen de vertrekinformatie mee, om op te hangen op de borden bij de appartementen en hotels. Nadat we vaak nog wat tijd op kantoor hebben doorgebracht maken we ons snel klaar voor de Corfiotische avond. Deze excursie wordt iedere week door 1 van ons begeleid. Nadat we mensen weer ‘’thuis’’ gebracht hebben gaan we meestal naar de ‘’Wild Rose’’, waar Frans werkt, om even met Esther (Ross holidays) en Frans bij te kletsen. Ook is hier vaker de reisleiding van de andere organisaties te vinden. Wat we na de ‘’Wild rose’’ doen is altijd de vraag…aangezien we op donderdag onze ‘’vrije dag’’ hebben. Afgelopen week ben ik nog naar de O2 gegaan om hier gebruik te maken van de WIFI ;) De O2 is een leuke bar waar we ook een poging kunnen wagen om te poolen.

Op donderdag is het de bedoeling dat we vrij gaan hebben. Aangezien we natuurlijk altijd bereikbaar zijn voor gasten kunnen we het niet helemaal vrij noemen. De eerste weken is het trouwens de bedoeling dat we iedere donderdag op excursie gaan, om een idee te krijgen van wat deze uitstapjes inhouden voor de gasten. Verkoopt natuurlijk ook iets makkelijker, als je weet waar je over praat!
We zijn tot nu toe op jeepsafari geweest, wat ik helemaal geweldig vond, we hebben de eilandtoer gedaan en de Corfiotische avond begeleid. Afgelopen donderdag zouden we naar Albanie gaan maar dit kon niet doorgaan. Daarom zouden we afgelopen vrijdag eigenlijk naar Paxos – Antipaxos gaan, maar ook dit werd afgelast, i.v.m. het weer. Het is hier namelijk flink tekeer gegaan afgelopen dagen. Maar nu schijnt het zonnetje weer volop!

Vrijdag brengen we ook wat uurtjes op kantoor door, om de vertrekken en aankomsten van zaterdag in orde te maken.
Alle enveloppen voor de gasten moeten worden geschreven en de informatie moet worden gevouwen en erin worden gestoken. Afgelopen week hebben we dit werk thuis in het zonnetje gedaan, in plaats van suf op kantoor te hangen.
Verder blijven we op vrijdag altijd wel bezig met vanalles en nog wat. Vergeet ook de gasten niet die denken dat ze voor alles even moeten bellen ;) haha.

Op zaterdagochtend smsen Felicia en ik elkaar altijd met de mededeling ‘’ik kan wel huilen’’. Na een drukke week en te laat naar bed, moeten we dan vroeg ons nest uit om op de bus te stappen bij 1 van de accommodaties. We brengen de gasten terug naar de luchthaven en helpen met inchecken, waarna we natuurlijk weer klaar staan om de nieuwe gasten op te vangen en naar hun eindbestemming te brengen. In de middag maken we de enveloppen klaar voor maandag en geven we nog informatiebijeenkomsten voor de nieuwe gasten.

Op zondag gaan we verder met de overige meetings en vullen de dag op met de herhaalbezoeken aan de accommodaties. Aangzien het kantoor op zondag gesloten is zijn we eigenlijk alleen maar op pad deze dag.

Gedurende de week komen er natuurlijk erg veel dingen bij en tussendoor. Deze week breng ik bijvoorbeeld iedere dag een bezoekje aan het ziekenhuis waar een van mijn gasten opgenomen is.

Voor degene die goed gelezen hebben, is het nu misschien ook duidelijk waarom ik deze pagina niet erg vaak update en ook weinig op facebook of online ben. De week is gewoon te kort en we hebben het druk. Kantoor in Nederland heeft laten weten dat er misschien een vierde persoon gevonden is om ons team te komen versterken.

Ik heb pap gevraagd om me een Ipad mee te nemen als ze komen. Deze is wat makkelijker mee te nemen en dan kan ik waarschijnlijk wat vaker gebruik maken van de WIFI op de verschillende plaatsen.
Naast het harde werken hebben Felicia, Jeanette en ik de grootste lol en kunnen we het prima vinden met elkaar (gelukkig!).
Mijn Limburgse accent begint wat te vervagen met 2 Rotterdammers om me heen. Met een beetje oefenen praat ik over 6 maanden plat Rotterdams ;). We merken dat ik af en toe al onbewust hun taaltje overneem, door er wat uitdrukkingen of opmerkingen doorheen te gooien.
Ik heb trouwens wel al 2 meetings in het Limburgs gegeven, aan Limburgse gasten!! Dus helemaal verleren doe ik het niet!

Vorige keer heb ik foto’s proberen te uploaden op deze pagina, maar het werkt niet. Ik heb de foto’s dus op facebook gezet! Voor diegene die mij nog niet op facebook hebben, voeg me even toe: manonnelis.facebook.com.

Gisteren kreeg ik te horen dat Erica en Suzan me op komen zoeken in juli…helemaal leuk!
Maar eerst zijn pap en mam natuurlijk aan de beurt, die komen 5 juni! Ik heb natuurlijk al allemaal leuke plaatsjes en restaurantjes in mijn hoofd, waar we heen moeten, tussen de werkzaamheden door ;)

Ik vergeet nu natuurlijk heel veel te vertellen, maar dit komt de volgende keer wel weer. Het kost jullie nu al een halve dag om mijn werkschema door te nemen ;).
Het is trouwens wel erg leuk om reacties op mijn verhalen te krijgen, of een berichtje op facebook, dankjewel!

Ik ga me klaarmaken voor mijn meeting in Acharavi vanmiddag en hoop jullie snel weer te spreken!

Groetjes vanuit het prachtige Corfu!

Jassas!
xx

  • 19 Mei 2012 - 13:26

    Jos:

    Ik kan haast niet meer wachten om je die I pad even te brengen.

  • 19 Mei 2012 - 13:35

    Je Zusje:

    Haaii zussie.!!

    Nicee om te horen dat je het nog steeds naar je zin hebt.
    Pap en mam krijgen de koffer haast niet meer dicht of komen aan het bijbetalen op het vliegveld volgens mij, jij geeft wel grote boodschappenlijsten af.. Je cd's worden in orde gemaakt, ik heb weer een nieuwe DJ gevonden die dat zou willen doen, hihi...
    Het komt goed, over een tijdje kun jij weer naar je hollandse muziek luisteren en lekker meeblearee!!
    Geniet ervan en zorg goed voor de gasten, Felicia, Jeanette en jezelf.!!

    Liefs xx


  • 19 Mei 2012 - 13:37

    Erica:

    hey huni!!!

    Het is erg leuk om je hele verslag te lezen!
    En natuurlijk kan ik ook niet wachten om te komen!
    Ik heb er echt onwijs veel zin in!

    xxx

  • 19 Mei 2012 - 14:10

    Niels:

    Druk bezig zo te lezen... Niet te hard werken...
    Goed dat jullie het samen goed kunnen vinden daar..
    Geniet maar van het weer want hier was het deze week nog nachtvorst met min 7 in Twente..

    Groetjes!

  • 19 Mei 2012 - 15:03

    Anke:

    Ha Manon! Leuke verhoale! Ich wins dicht nog veul plezeer! En mesjien det dit berichtje in het Limburgs biedraagt aan het behoaje van dien accent en het blieve spreake van 'te Limburgs ;) xx

  • 19 Mei 2012 - 15:17

    Marij:

    Zo zie je maar dat je vooropleiding nog van pas komt!!!!!
    Ik begrijp dat je het goed naar je zin hebt en daar gaat het om,
    ik kijk uit naar je volgende verslag.
    Groetjes en dikke kus van ons

  • 19 Mei 2012 - 15:54

    Rob -Ireen-Tom:

    Hee Manon, erg leuk om je reisverslagen te lezen. Het klinkt erg uitnodigend, we krijgen wel kriebels om naar Corfu te komen (zijn er lang geleden eens geweest- is eigenlijk te lang geleden!!) dus wie weet...Fijn dat je het naar je zin hebt en je draai al aardig hebt gevonden. We blijven op de hoogte. Heel veel (werk)plezier nog. Groetjes xxx

  • 19 Mei 2012 - 16:14

    Suzanne:

    Hey!!!!

    Leuk om te lezen dat je het naar je zin heb en zo druk heb.....
    Ik heb er ook zin in om naar Corfu te komen met Erica.
    Ik zie je in juli...........

    xxx


  • 19 Mei 2012 - 16:32

    Feliciaa:

    Manon Hou us op.

    ik kan wel huilen , hahahaha

    ben nu voor de 120 aan komende gasten een welkomstenvelop aan het vouwen. kan ze niet meer zien, ja ja even pauze tussen door. Vanavond birthday bash van onze collega concurent Jet air. Eerst een hapje eten om onze 1e maand op corfu te vieren.!

    Jasu!

  • 19 Mei 2012 - 20:45

    Ai (Angelique K.) :):

    Ha Noh!

    Leuk om je verhalen te lezen! Grappig om het eens van de andere kant te zien, normaal zitten we zelf altijd bij zo'n bijeenkomst en zien we de reisleidsters rondrennen ;-) Kan me voorstellen dat dat Rotterdams steeds meer vanzelf gaat, dat lukte je vroeger ook al zo goed van het "Eesjdes" naar het Horns ;-) Geniet er maar lekker van, ondanks dat het toch best wel druk (en soms behoorlijk heftig) is.

    x Angelique

  • 19 Mei 2012 - 21:06

    Mam:

    Ha Manon.
    Kei leuk om te lezen wat je zo al de hele week doet. Klinkt goed met uitzondering van een paar dingen zoals sterfgeval, paspoorten kwijt etc.
    Ik verheug me heel erg op de vakantie en hoef ook nog maar 2,5 dag te werken dan heb ik vrij.
    Geniet er maar van want voor je het weet zitten de maanden er op.
    Tot gauw.
    Liefs,
    xxxxxx
    mam

  • 20 Mei 2012 - 18:17

    Kerst:

    Leuk te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
    Maar wel erg druk ,dat went ook wel weer.
    Maak er een geweldige tijd van.

    xxx

  • 20 Mei 2012 - 19:28

    De Eastwoodjes:

    Hallo Manon,
    Fijn dat je het na je zin hebt.
    Wel lekker druk maar , is beter dan niks te doen te hebben.
    Maar dat komt bij jouw zeker niet voor.
    Maak maar een goed verslag zodat we een keer een rondreisje kunnen komen maken.

    Veel werk plezier en geniet ervan als je ouders komen.
    Gr.

  • 21 Mei 2012 - 07:59

    Joke Van Randwijk:

    Ik vind het leuk om dit te lezen! Ikzelf ga 2 juni a.s. voor de 9e keer (!) naar Agios Gordios. Ik vind het een wereldstek en wil nergens anders meer heen. Ook al, omdat in 2010, na een 14-daagse vakantie laatste week september eerste week oktober met mijn partner, deze na terugkomst in Nederland zeer plotseling is overleden. De mensen in A.G. weten dit, kenden mijn partner en zijn allerliefst. Ik voel me daar absoluut niet alleen en heb eigenlijk alleen sweet memories. Als je de mensen een tip moet geven, raad ze dan zeker aan het Sissi paleis en Paleokastritsa ("Golden Fox") te bezoeken. Ikzelf ben destijds, dat was toen mijn eerste keer, in Nissaki geweest en kan aanraden het restaurant Mytsos, gezellig aan het haventje waar al die grote en kleine schepen voorbij varen of stoppen. Al met al mij krijg je Corfu niet meer uit. Ik denk erover volgend jaar drie weken te gaan en wel in juni 2 en dan in september nog een week. Ikzelf vind de 2 laatste weken juni wel erg heet! Juli en augustus is niet te doen zo heet en dan is de 1e 2 weken september weer prachtig. Ik hoop, dat je wat hebt aan deze reactie,
    met vriendelijke groet,
    Yassou,

    Joke van Randwijk, Culemborg

  • 21 Mei 2012 - 08:01

    Joke Van Randwijk:

    Ik vergeet er bij te zeggen, dat ik altijd alleen de vliegreis boek en zelf mijn favoriete apartement via internet regel (Dina''s apartments). Ik vind de reisleiding op de airport altijd prima en altijd bereid je bij te staan, ook al ben je van een andere organisatie! Ga zo door dames en heren reisleiders.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Werken in het buitenland !

Actief sinds 29 Maart 2012
Verslag gelezen: 955
Totaal aantal bezoekers 19033

Voorgaande reizen:

19 April 2012 - 31 Oktober 2012

Voor Sudtours naar Corfu !

Landen bezocht: