Langverwacht nieuws vanuit Corfu! :) - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van Manon Nelis - WaarBenJij.nu Langverwacht nieuws vanuit Corfu! :) - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van Manon Nelis - WaarBenJij.nu

Langverwacht nieuws vanuit Corfu! :)

Door: manonnelis

Blijf op de hoogte en volg Manon

21 Juni 2012 | Griekenland, Kérkyra

Kalispera! 

Ik schaam me bijna als ik kijk naar de datum van mijn laatste verslagje hier, maar het excuus is natuurlijk dat we het nog steeds heel erg druk hebben hier.
Buiten het feit dat we hard aan het werk zijn, hebben we ook een aantal minder fijne dingen meegemaakt. Zoals de meeste misschien al gehoord hebben, heb ik een nachtje in het ziekenhuis doorgebracht. Het rijgedrag van de mensen hier is iets anders dan we gewend zijn in Nederland. De auto achter mij zag te laat dat ik stil stond omdat ik moest stoppen voor de auto voor mij en reed zo achterop me. Hierdoor werd ik weer doorgeduwd tegen de auto die voor mij stond.... Mijn auto zag er dus niet meer uit ;)
Omdat ik veel last had van mijn nek en rug hebben we even een bezoekje aan het ziekenhuis gebracht in Kontokali. Hier vonden ze het nodig om me een nachtje ter observatie te houden en me naar huis te sturen met en nekkraag voor 5 dagen. Lekker warm met dit weer hier ;) 
Aangezien ik niet kon rijden was het ook niet mogelijk om mijn meetings enzo te doen. Dit was dus een ontzettend saaie maar heftige week. Maaaar.... nu is alles weer in orde en heb ik ook een nieuwe Matiz! 
Hierna dachten we natuurlijk dat we echt alles gehad hadden, maar niets is minder waar. Ook mijn collegaatje Felicia heeft een nachtje in het ziekenhuis doorgebracht doordat er mensen waren die iets in haar drankje gedaan hebben tijdens het uitgaan in een van de bars. Maar ook Felicia is er na een heel angstaanjagend nachtje weer goed vanaf gekomen.
Onze nieuwe collega Stefanie is dus, net als ons, ook meteen in het diepe gegooid. Zij moest na een paar dagen meteen aan de slag en zelfstandig haar meetings doen.
We hopen eigenlijk een beetje dat we nu echt alle narigheid gehad hebben.
Vanaf nu gaan we flink aan de slag met ons vieren!

Natuurlijk zijn pap en mam ook langs geweest op Corfu! Door alles wat er gebeurd is heb ik niet veel tijd gehad voor ze, maar ik geloof dat ze zich prima geamuseerd hebben! :)
We hebben samen een bootje gehuurd en zelf zijn ze met de cabrio op pad geweest om de mooiste plekjes van het eiland te ontdekken.

Verder ben ik eindelijk naar Albanië geweest en ik vond het prachtig!! Ik had een héél ander beeld van Albanië maar de natuur is schitterend. In Albanië ben ik naar de opgravingen in Butrint geweest...ook erg mooi!
Op woensdag hebben we de boot-bbq voor de gasten op het programma staan. Dus ook deze tocht hebben we even uitgeprobeerd :)
Verder ben ik nog op de boot naar Paxos-Antipaxos geweest. Een ontzettend mooie boottocht met een stop bij het eilandje Paxos. Op het eiland een bustochtje gemaakt om iets van het eiland te zien. Bij Antipaxos hadden we een zwemstop bij een van de blauwe lagunes. Prachtig helderblauw water!

Nu ben ik echt aan het wachten om naar Parga te gaan met de boot, dit moet ook een erg mooi plaatsje zijn op het vasteland van Griekenland. Verder willen we natuurlijk ook snel gaan duiken! :)
Als reisleiding moet je van alle excursies genoeg afweten dus dat betekent dat je ze echt moet proberen ;) maar dat vinden we over het algemeen niet zo erg hoor :D

Vandaag is het donderdag en onze "vrije dag". Vanochtend hebben we het duiken uitgeprobeerd. Eerst met de boot naar Nissaki om daar de uitleg te krijgen en erna echt het water in te gaan. Ook dit was weer super! Wil ik zeker nog een keer gaan doen...maar dan hopelijk op een plekje waar wat meer te zien is onder water. 
Gisteren ben ik trouwens ook de hele dag op de boot geweest want de boot-bbq begeleiden we om de beurt. Het was alleen een beetje jammer dat ik na de excursie terug kwam bij mijn auto en een platte band bleek te hebben...maar gelukkig heeft onze lieve buschauffeur Yannis mijn band even verwisseld :) 
De boottocht was trouwens vermoeiender dan ik dacht. Rond 22.00 uur ben ik uitgeput in slaap gevallen...terwijl we normaal flink op stap gaan 's avonds.

Morgen gaan we proberen om ons bestemmingsboekje in elkaar te zetten zodat we deze toch nog kunnen laten drukken dit seizoen. Verder moeten we natuurlijk weer enveloppen klaar maken voor de aankomsten op zaterdag en maandag. Werk gaat dus weer gewoon door ;)
Zaterdag komt de vader van Felicia aan...en dan is het voor mij wachten totdat Erica en Suzan komen op 23 juli !! :) 
Dus degene die ons op komen zoeken hebben het wel allemaal prima gepland los van elkaar. Dat is wel handig :)

Het voetballen hebben we natuurlijk ook met z'n allen bij de Wild Rose gekeken...jammer genoeg waren het maar 3 wedstrijden :( 
Ik had mijn hele auto van binnen versierd met vlaggetjes maar ik heb niet eens tijd gehad om een foto te maken...toen lagen we er al uit en heb ik de vlaggetjes natuurlijk meteen eruit gehaald, haha.
Morgenavond zullen we Griekenland dus gaan aanmoedigen als ze de Duitsers in gaan maken!!

Verder maken we natuurlijk ook heel veel lol en doen we de gekste dingen. Zo ben ik al gaan vissen om 05.00 uur bij zonsopkomst en ben ik afgelopen week met Esther gaan zwemmen om 05.30 uur na het stappen!! 
Beetje maf, maar wel hilarisch! :D

Buiten alle drukke, leuke, heftige en spannende momenten gaat alles gewoon z'n gangetje en proberen we er samen een leuke tijd van te maken.
Het is hier op het moment wel erg warm aan het worden. We hebben de 40 graden al aangetikt! Met ons uniform aan is dit echt flink zweten!! Maar ja, we kunnen er maar beter aan wennen want het wordt nog heter. 

Ik ga jullie nu weer vertellen dat ik de volgende keer eerder een verslagje probeer achter te laten, maar ja, beloven doe ik niks ;)
Ik ga wel weer een aantal foto's uploaden op Facebook, dus voor degene die graag een beeld hebben van alle gebeurtenissen hier...check even mijn Facebook: manonnelis.facebook.com

Ik hoop jullie snel weer te spreken en misschien tot snel op Corfu! 

Byebye!!
Dikke kus
xx

  • 21 Juni 2012 - 16:15

    Jenny:

    Hoi Manon,

    Telepathie? Ik was net aan het kijken op je site of er nog niets nieuws stond.
    Leuk om weer eens iets te horen. Gelukkig dat het met jou weer goed gaat.
    Geniet van alles en misschien komen we ook nog wel richting Corfu....

    groetjes Jenny

  • 21 Juni 2012 - 20:10

    Illeke Nelis:

    Ha Manon,
    Je hebt echt wel genoeg tijd aan je ouders besteed in Corfu hoor. Pap en ik hebben het echt heel leuk op Corfu gehad; een van onze mooiste vakanties.
    Ook je reisverslag is weer erg leuk om te lezen en je foto's zijn prachtig.
    Liefs,
    mam

  • 21 Juni 2012 - 21:28

    Je Zusje:

    Great great great.!!! Ik wil ook op bezoek komen!
    De foto's van pap en mam waren heel erg mooi en indrukwekkend en met de foto's van jou erbij komt de jaloezie wel een beetje naar boven hihi.. Wel positieve jaloezie ;)..
    Super om te lezen dat het weer helemaal goed met jou en Felicia gaat. Het hoogseizoen zal vanaf volgende week wel langzaam starten, dus dan moeten jullie fit zijn om de gasten een fijne vakantie te bezorgen haha..
    Geniet ervan en doe zelf ook genoeg leuke dingen, maar daar twijfel ik niet aan..

    Veel liefs
    anouk

  • 24 Juni 2012 - 10:15

    Marij:

    Hoi Mannoneke

    Wat een mooi verslag en prachtige foto"s.
    Ben jaloers op je duik ervaring.
    Je moet er wel bij werken maar wat een geweldig leven zo
    Dit is wat ik altijd bedoelde als ik zei denk aan jezelf meisje,
    ben blij je zo te zien te genieten je hebt het verdient.

    Dikke kus

  • 24 Juni 2012 - 13:17

    Huni:

    hey huni,

    ik heb echt al heel veel zin in de vakantie!
    dan zie ik je eindelijk weer eens!!!
    je verslag is weer erg leuk, alleen ben ik bang dat suus en ik geen tijd hebben voor al die leuke dingen die jij in je verslag heb staan...
    maar we zullen zeker een leuke tijd gaan hebben!
    nog 4 weken en dan kom ik naar je toe..............

    heel veel liefs huni

  • 19 Juli 2012 - 07:58

    Koen Geenen:

    Ha die Manon,

    eindelijk (de laatste dag voor mijn vakantie) tijd om even wat reisverslagen door te lezen. Ondanks ook de mindere kanten en ervaringen (aanrijding) krijg ik toch de indruk dat het je zeer goed bevalt en dat ik voorlopig niet hoef te wachten op een terugkeer van jou richting zorg. Misschien wel andere opties door vakanties voor en met zorg riching jou te loodsen, jij weet daar straks natuurlijk volledig de weg maar dat iets voor later.
    Krijg door het lezen van jouw leuke verslagen wel de kriebels om toch weer eens richting Corfu te gaan en gebruik te maken van al jouw tips. Helaas is dit nu niet mogelijk maar met de camper met de kinderen naar Zuid-Frankrijk is ook heerlijk.
    Veel succes verder aldaar en ik zal je zo af en toe via deze site proberen te volgen.

    Groetjes Koen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Werken in het buitenland !

Actief sinds 29 Maart 2012
Verslag gelezen: 1348
Totaal aantal bezoekers 19024

Voorgaande reizen:

19 April 2012 - 31 Oktober 2012

Voor Sudtours naar Corfu !

Landen bezocht: