Nog heeeel even! - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van Manon Nelis - WaarBenJij.nu Nog heeeel even! - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van Manon Nelis - WaarBenJij.nu

Nog heeeel even!

Blijf op de hoogte en volg Manon

10 Oktober 2012 | Griekenland, Kérkyra

Hoihoi!

Nog 17 dagen....dan ben ik weer thuis!
Wat gaat de tijd snel!

De afgelopen weken heb ik natuurlijk ook niet stil gezeten.
Naast het werken weer heel veel leuke dingen gedaan en gezien, maar natuurlijk ook weer minder leuke dingen ;) Nee, geen ongelukken of dat soort dingen, maar gewoon ziek geweest met flinke keelpijn en koorts.
Maar ik ben er weer bijna bovenop.

Vandaag ben ik in Parga geweest met Sarris Cruises. Dit is ook een van de excursies die wij de gasten aanbieden. (Parga-Paxos)
Voordat ik naar Corfu vertrok liet Linda (mijn kapster ;)) me al weten dat ik echt naar Parga moest als ik de gelegenheid had. Het hele seizoen heb ik dus gehoopt dat ik er naartoe zou kunnen, maar aangezien de boten op woensdag en zondag naar Parga gaan was dit moeilijk, i.v.m. ons werkschema.
Vandaag had ik eindelijk de kans, dus meteen gegaan....en ben er zo blij om!
Het was prachtig!!
Dus bij deze even een bedankje aan Linda voor de tip! :)
Verder is de boot ook nog naar Paxos gegaan, maar hier was ik natuurlijk al eens geweest met de andere excursie; paxos-antipaxos. Maar toch leuk om het weer even gezien te hebben.

Ik heb de afgelopen weken ook wer een beetje aan de conditie gewerkt.
Ik ben 2 weken achter elkaar mee geweest met de mountainbiketocht.
Mam, tante Til en tante Gertie kwamen op het idee om te gaan mountainbiken toen ze hier waren om me op te zoeken...(eigelijk denk ik dat het meer het idee van de tweeling was, haha) dus ik ging mee.
Wat heb ik afgezien. Op bepaalde momenten wilde ik het liefst alleen maar huilen, haha....maar dit niet gedaan EN uitgefietst!!
We startten in Dassia en zijn door het binnenland van Corfu naar Ermones gefietst...erna natuurlijk ook weer terug! Alles bij elkaar is het 42 km volgens onze gids.
Ook nog mooi gaan toeren met ons vieren. Door de smalle dorpjes in het noord-westen en terug naar Cape Drastis, aangezien ik mam dit beloofd had.
Nadat ik de 3 musketiers weer naar de luchthaven had gebracht, heb ik Jenny en Sjef mee terug genomen van de luchthaven. Zij kwamen ook 2 weekjes op vakantie om me op te zoeken :)
Nadat er bedacht was dat Sjef de mountainbiketocht waarschijnlijk wel erg leuk zou vinden, heb ik besloten dat ik weer mee zou gaan. Toch nog eens proberen...als ik hem 1 keer kan fietsen, dan moet 2 keer ook lukken! Het was nog steeds erg zwaar, maar het ging al beter dan de eerste keer. Handig als je precies weet wat er gaat komen ;)
Op het moment dat ik op die fiets zit, vraag ik me af waar ik mee bezig ben, maar erna is het een heerlijk gevoel!
Ook met Jenny en Sjef ben ik gaan rondtoeren in het noordwesten op mijn vrije dag. We zijn precies door de dorpjes gekomen en naar de plekjes gegaan waar ik nog niet geweest was, zodat het voor mij ook nieuw zou zijn. Als afsluiter wel nog even langs Cape Drastis gegaan natuurlijk ;)
Dankzij Jenny en Sjef heb ik straks ook wat foto's van mezelf op Corfu, haha!
Verder heb ik de laatste 2 weken nog een paar ontzettende mooie plekjes van Corfu mogen bekijken en er staan er nog een aantal op het lijstje! Ik ben alleen bang dat het lijstje steeds langer wordt, in plaats van korter ;)

Het hoogtepunt van de afgelopen week was letterlijk het hoogste punt op Corfu!
Tijdens de mountainbiketocht kwam het idee om naar de top van de Pantokrator te gaan lopen. Dit is de hoogste berg van Corfu. Gisteren ben ik er geweest! Te voet!!
Samen met Sotiris ben ik naar Spartilas gereden en hier hebben we de auto geparkeerd. Via via hadden we gehoord dat er een vrij onbekend wandelpad moest zijn dat van daaruit richting de top gaat.
In het begin moesten we echt flink omhoog klimmen over de rotsen en losliggende stenen...dit was wel zwaar. Toen zijn we bij een heel oud kerkje aangekomen waar vanbinnen alles kapot was en ook het dak was geen dak meer te noemen. Maar het uitzicht vanaf daar was super!
Hierna kwamen we hele andere natuur tegen op weg naar de top. Het leek op een gegeven moment of we midden door het bos liepen en daarachter liepen we door de grote open vlaktes die langzamer omhoog gingen. Na 2,5 uur klimmen en zweten kwamen we aan bij het koostertje op de top, yes!
Hier even wat gedronken om vervolgens terug te gaan, want ja, dat moest natuurlijk ook nog gebeuren. De terugweg over de hoofdweg terug gelopen wat een heel stuk langer, maar wel makkelijker loopt. Ook de terugweg heeft ons een dikke 2 uur gekost, maar wel weer met een prachtig uitzicht onderweg en een voldaan gevoel aan het eind!

En nu....voordat ik verder kan gaan aan het lijstje zit ik de komende 2 dagen eerst de nodige uurtjes op kantoor om aan het eindverslag te werken. Daarna moeten onze belgische collegaatjes uitgezwaaid worden. Wij blijven met ons vieren het langst. De reisleiding van de andere organisaties is langzaam aan het vertrekken. De meesten zijn of afgelopen week vertrokken, of vertrekken deze week.
Ik vind het niet erg om nog even hier te zijn. Nog even de mooie plekjes van het eiland bekijken nu het stappen plaats heeft gemaakt voor het bezichtigen ;)

Ik dacht, maak er maar weer een lang verhaal van want in Nederland is het toch geen weer om in te zon te gaan liggen ;) Vast tijd genoeg om alles te lezen met dat herfstweer van jullie!
Nog even....kom ik ook opeens in de herfst terecht!

Tot over 17 dagen!

Dikke kus,
Manon

  • 10 Oktober 2012 - 22:35

    Mam:

    Ha meisie,
    ook deze excursies klinken weer goed. Geniet nog maar van je laatste dagen op het mooie eiland.
    Knap dat je weer bent gaan mountainbiken en de Pantokrator hebt opgelopen. Een hele onderneming.

    Tot gauw,
    dikke knuffel
    mam

  • 11 Oktober 2012 - 00:16

    Marij:

    Hoi Manon

    Het is idd snel gegaan,en dit stuk ervakken ze je niet meer af
    Geniet er nog van het is hier echt herfst aan het worden bah koud.

    Groetjes Wout en Marij xxx

  • 11 Oktober 2012 - 00:18

    Marij:

    foutje er moest staan dat ze je deze ervaring niet meer kunnen afpakken

  • 11 Oktober 2012 - 08:22

    De Eastwoodjes :

    Ha Monon,
    Als ik het lees krijg ik weer zin op vakantie te gaan!
    Geniet nog van de laatste weken, het zal zeker niet de laatste keer voor jou zijn dat je dit werk gaat doen. Het is echt iets voor jou.
    We zijn erg benieuwd om alle foto's die je hebt gemaakt of die van je oom te zien.
    Warm nog maar even op voordat je naar het kikkerlandje terugkomt,het is hier ook gezellig!!
    Gr. Marga

  • 11 Oktober 2012 - 09:42

    Erica:

    Hey Huni,

    Leuk je verhalen te lezen! Nog even en je avontuur is weer voorbij...
    Ik ben ook wel benieuwd naar je foto's op de Pantokrator.
    Geniet er nog even van (zeker van het weer! ).
    We spreken als je thuis ben snel weer af!

    dikke kus..

  • 11 Oktober 2012 - 13:23

    Jenny En Sjef:

    Hoi Manon,

    Geweldig dat je nog in de gelegenheid bent geweest om de pantokrator te beklimmen. Want uit je beschrijving blijkt dat het niet alleen maar lopen was. Heb bewondering voor je. Geniet nog maar even van het prachtige eiland,

    liefs Jenny

  • 22 Oktober 2012 - 12:58

    Astrid:

    lieve manon, thx voor de leuke dag op de boot, zoals beloofd heb ik een compliment naar sudtours gestuurd, met een paar gekke foto,s van je...have fun there en geniet....x

  • 22 Oktober 2012 - 13:21

    Astrid:

    Hallo sudtours,

    Wij zijn naar corfu op vakantie geweest, en we hebben daar een super vakantie gehad...
    De mooiste dag was een dagje weg met de boot, en manon was daar de reisleidster....en ze heeft er echt een hele leuke dag van gemaakt.
    Echt een hele leuke spontane meid ze lied ons een flesje champagne opduiken, en vertelde op een grappige manier van alles over het eiland, ze was spontaan en probeerde echt iedereen mee te slepen met de activiteiten.....dus bij deze een complimentje voor manon !!!!!!!
    Ik wilde wat grappige foto,s van haar sturen, samen met het complimentje...., maar helaas lukt het me niet om een email te sturen !!!
    Toch vond ik het de moeite waard om een brief dan te schrijven, want behalve de super leuke dag, was het heerlijk om te zien hoe iemand met zoveel plezier staat te werken….daar werd je zelf ook heel vrolijk van..
    Groetjes klaas en astrid

    dit is de brief, jammer dat ik er geen mail heen kon sturen, want ik had een super leuke foto van je...doeiiii

  • 31 Oktober 2012 - 20:33

    Manon Nelis:

    Hoi Astrid!

    Wat ontzettend leuk!
    Dankjewel!

    Ik weet niet of je dit nog leest, maar ik kan je niet anders bereiken. Ik heb namelijk geen e-mailadres ofzo van je. Ik ben wel heel erg benieuwd naar de foto's namelijk! :)

    Ik zal je in ieder geval mijn e-mailadres geven, dus als je dit nog leest kun je misschien contact met me opnemen als je wilt!
    Bedankt in ieder geval.
    manonnelis@hotmail.com

    Groetjes, Manon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Werken in het buitenland !

Actief sinds 29 Maart 2012
Verslag gelezen: 553
Totaal aantal bezoekers 19022

Voorgaande reizen:

19 April 2012 - 31 Oktober 2012

Voor Sudtours naar Corfu !

Landen bezocht: