Je zou maar als reisleidster werken op Corfu !! :D - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van Manon Nelis - WaarBenJij.nu Je zou maar als reisleidster werken op Corfu !! :D - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van Manon Nelis - WaarBenJij.nu

Je zou maar als reisleidster werken op Corfu !! :D

Door: manonnelis

Blijf op de hoogte en volg Manon

03 Mei 2012 | Griekenland, Kérkyra

Phoe, wat een week!
Ik ben me al dagen aan het voornemen om jullie op de hoogte te brengen van alles wat we hier beleven, maar ik kom er gewoon niet aan toe.

Ik heb erg slecht ontvangst van wifi namelijk in mijn woning.

De eerste dagen waren druk druk druk. Het eiland verkennen, accommodaties bezoeken, kamers controleren, papierwerk in orde maken en eigenaren van hotels, appartementen en restaurants leren kennen.
Heel erg veel indrukken in een korte tijd!

Daarnaast moesten we ons natuurlijk ook gaan voorbereiden op de eerste gasten. De informatieboeken moesten gemaakt worden en de informatieborden gevuld.

Afgelopen week ben ik op plekken geweest, waar je gewoon stil valt door naar het prachtige uitzicht te kijken!
We hebben samen met Maria (onze nederlandstalige gids tijdens de eilandtoer)een stukje van de toer gedaan. We hebben het Sissi paleis bezocht en in Paleokastritsa zijn we het oude kloostertje in geweest.
Verder ben ik in een aantal plaatsjes geweest die echt de moeite waard zijn...Kassiopi,Kouloura, Makrades, Gouvia, Kanonni, Ipsos en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Het is echt heerlijk om 's ochtends naar het werk te gaan. We rijden hier de berg af in Kato Korakiana en hebben een prachtig uitzicht over de zee. Ook het bezoeken van de accommodaties is heerlijk met zo'n uitzicht overal. Over het algemeen zijn de eigenaren erg vriendelijk. Het is alleen te merken dat het crisis is. ze spelen elkaar allemaal een beetje tegen elkaar uit en vragen ook of het hotel ernaast veel of weinig gasten heeft en dat soort dingen.

Ik kan een heel lang verhaal gaan typen over alles wat we beleefd hebben, maar ik probeer het een beetje samen te vatten allemaal.

We hebben ondertussen ook onze eerste gasten ontvangen. Praatje op de luchthaven, in mijn fantastische uniform en mee in de bus richting de accommodaties om de gasten hier af te zetten.
Vervolgens gaan we de volgende dag terug om welkomstinformaties te geven. Daarnaast brengen we nog 2x per week een bezoek aan alle accommodaties...dus zoals jullie kunnen begrijpen, zitten we hier echt niet stil in het zonnetje (dat hier overigens wel flink schijnt!). Nu moet ik er wel bij zeggen dat we het op het moment extra druk hebben omdat we nog maar met z'n drieen zijn. Er is er namelijk al 1 ontslagen binnen een week! Maar ja, daar ga ik niet teveel woorden aan vuil maken.
Felicia, Jeanette en ik zijn in ieder geval over en vermaken ons prima.
Overdag hard werken en ´s avonds hebben we samen de grootste lol. We zijn al op verschillende plaatsen uitgenodigd om te komen eten, of een drankje te komen doen. De afgelopen 4 avonden hebben we gratis gegeten, of met een mooie korting. Je zou maar als reisleidster werken op Corfu !

Ons eigen plekje is ook prima. Ik heb een eigen studio en Felicia heeft ervoor gekozen om in het appartementje naast me te komen wonen. Het appartementje is wat groter, met een extra slaapplek, maar ik vond mijn studio helemaal prima (alleen jammer dat er nog geen goede wifi is).
Ik heb nog geen foto's gemaakt van 'mijn huisje' maar die komen snel!
Ook hebben we allebei een eigen auto. Een chevrolet Matiz...rijdt heerlijk. Die hebben we hier ook zeker nodig, we rijden ons namelijk wat af hier! Het eiland is maar 70 km lang, maar door alle bergen en bochten ben je al snel een half uur onderweg, voordat je ergens bent. Het kantoor ligt trouwens in Corfu stad en ook hier brengen we heel wat uurtjes door!
Gisteravond hebben we de Corfiotische avond gehad. Samen met een groep gasten hebben we gelachen, gegeten, gedanst en gedronken in een hele kleine schattige taverna. Het is de bedoeling dat we alledrie om de beurt mee gaan op woensdagavond met de gasten. Na 6 maanden hoop ik die griekse dansen toch onder de knie te hebben ;)

Vandaag onze eerste vrije dag!
Lekker uitgeslapen, boodschapjes gedaan en kleren gewassen. Daarna hebben Felies en ik pitta gyros gegeten bij Andreas! Andreas is een hele gezellige man die Nederlands (Belgisch) spreekt en werkt bij Tzomerka. Nu zitten we bij Joys op het terras...waar we gelukkig goede wifi hebben. Het is bij ons om de hoek!

Nou....heeeel verhaal om jullie te laten weten dat het hier heel goed gaat en dat we ons prima vermaken!
Ik ga eens even kijken of ik al wat foto's heb om erbij te zetten... de rest volgt!

Heel veel liefs uit het zonnige Corfu!
xx

  • 03 Mei 2012 - 17:32

    Mam:

    Ha Manon, Wat fijn dat je een eerste verslag hebt geschreven. Volgens mij hebben jullie het keigezellig daar. Nog een kleine 4 weken en wij komen al kijken. Ik verheug me er nu al op.
    Veel plezier verder. Groetjes aan Felicia. xxxxxxxxxxxxx

  • 03 Mei 2012 - 19:02

    Anouk:

    Erg leuk om je bericht te lezen zussie.! Ik verheug me al op de verhalen die de komende weken/maanden nog gaan volgen..
    De foto's die je op facebook geplaatst hebt zijn echt ontzettend mooi. Als ik ze zie krijg ik toch echt vakantiekriebels.
    Veel succes en plezier nog daar. Liefs x Anouk

  • 04 Mei 2012 - 10:34

    Marij:

    Hoi meadje

    Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt,maar ik had niet anders verwacht
    in dat mooie Griekenland.
    Ik kijk uit naar foto's en je volgende verslag hier in brabant alles oke,Saar zit en Sil loopt
    dus we gaan gewoon door hier.
    By the way stuur wat zon.

    Groetjes en dikke kus van ons

  • 04 Mei 2012 - 14:34

    Niels:

    Het gaat je voor de wind zo te lezen... :)

    Strand daar ziet er echt goed uit zeg !


  • 07 Mei 2012 - 16:24

    Rox:

    ha manonni.
    Wat fijn dat het je allemaal zo bevalt, al had ik van jou ook niet anders verwacht want jij maakt overal en vanalles een feestje van haha. wat natuurlijk ook zeker moet.
    het klinkt allemaal super. gauw idd wat foto's erop zetten, dan kunnen we ons er ook een beeld bij vormen. :-p
    maar mannoni heel veul plezeer nog doa. en haai dich good!
    liefs rox

  • 10 Mei 2012 - 13:42

    Brigitte:

    Ha Manon,
    Fijn dat alles goed gaat. Je hebt al heel wat verhalen verteld en amper tijd om te ademen als ik zo tussen de regels lees. Vandaag is het hier ook erg broeierig, maar niet zonnig.
    Wat betreft het volleyballen zijn we alweer druk bezig voor het volgende seizoen. Civitas heeft een goed jaar achter de rug. Een paar kampioenen! Dus voor ons als tc ook weer druk.
    Je hoort weer van me!
    Liefs en hou je taai.
    Brigitte

  • 13 Mei 2012 - 20:46

    Wendy:

    Hoi manon

    Leuk je verhalen te lezen, volgens mij heb je het wel erg naar je zin ondanks het harde werken.
    Je pa vertelde dat er een speciaal gezelschap aan komt als ik je zo inschat kun je goed met ze overwegf geniet er lekker van. Mooie foto's trouwens fijne omgeving. Even nog over civitas je pa en de dames hebben er toch maar weer even voor gezorgd dat ze weer met een beker naar huis gaan. KAMPIOENEN Super!! Heel veel suc6 en plezier. Kijk weer uit naar je verhalen.

    Groetjes,
    Wendy

  • 19 Mei 2012 - 12:00

    Jenny:

    Hoi Manon,

    Hoe is het? De eerste maand zit er al op.
    Hopelijk nog steeds zo enthousiast? Ik zag gisteren op het nieuws dat veel mensen Griekenland links lieten liggen. Enkele hotels hadden bijna geen toeristen. Hebben jullie genoeg gasten?
    Heb je ook al een beetje de weg kunnen vinden in Corfu? Ben erg benieuwd hoe het je vergaat.
    Heel veel liefs en groetjes van ons allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Manon

Werken in het buitenland !

Actief sinds 29 Maart 2012
Verslag gelezen: 1183
Totaal aantal bezoekers 19026

Voorgaande reizen:

19 April 2012 - 31 Oktober 2012

Voor Sudtours naar Corfu !

Landen bezocht: